Do zobaczenie w domu Ojca...

Ojciec Pierre-Marie Delfieux

założyciel Monastycznych Wspólnot Jerozolimskich,
odszedł dzisiaj do Domu Ojca

Pierre Marie Delfieux urodził się w 1934 r. w południowej Francji. Ukończył studia teologiczne i socjologiczne w Instytucie Katolickim w Paryżu oraz filozoficzne na Sorbonie. W 1961 r. przyjął święcenia kapłańskie i podjął pracę duszpasterza akademickiego na Sorbonie i Grand Palais. Po dziesięciu latach kapłańskiej posługi w Paryżu spędził dwa lata na Saharze jako pustelnik. Jego pobyt na pustyni zaowocował powstaniem w 1975 r. Monastycznych Wspólnot Jerozolimskich. Ich powołaniem jest życie rytmem wielkiego miasta, a jednocześnie prowadzenie głębokiego życia modlitwy. Wspólnoty tworzone są przez braci i siostry, którzy składają śluby posłuszeństwa, ubóstwa i czystości. Kobiety i mężczyźni mieszkają osobno, ale trzy razy dziennie modlą się razem, śpiewając liturgię zawierającą elementy chrześcijańskiego Wschodu i Zachodu. Na pustyni wielkich miast pragną tworzyć oazy ciszy, modlitwy i braterstwa.

Ojca Delfieux poznałem najpierw poprzez jedną z jego książek, która jest fundamentem życia wspólnot. Potem dane mi było spotkać go osobiście trzy razy i każde z nich wywarło na mnie ogromne wrażenie. Nie miałem wątpliwości, że spotkałem człowieka świętego. Nie mam wątpliwości, że jego życie i stworzone przez niego oazy modlitwy, jakimi są stworzone przez Niego Wspólnoty są niezwykłym darem dla świata.

Włączmy się w modlitwę w intencji Ojca Pierre Marie-Delfieux, o którą proszą Brat Jean Christophe Calmon, przełożony generalny, siostra Violaine Divry, przełożona generalna, bracia i siostry Jerozolimscy, rodziny Delfieux i Angles.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przyjść do Jezusa

Terapeutyczny wymiar medytacji

Droga do Emaus: wsłuchiwanie się w Słowo i gościnność serca